Saturday 17 May 2014

Sinopsis : My Maid Is A Flowers Boy!

Fahrin, ceria, happy go lucky dalam hidupnya, dengan keluarga yang bahagia, sungguh besar belas kasihan Allah kepadanya, tapi ... gatal sangat nak kerja -_-"

"Abang, apa pendapat abang kalau Rin nak kerja?", Fahrin memandang abangnya, Fahmi, lama, "Errm, Rin, awak tu baru habis SPM, result lambat lagi keluar, Rin nak kerja apa?", Fahmi kehairanan, "Kenapa ni?", ibu mereka, Zaharah mendekati mereka, "Ni ha umi, si Rin ni, gatal sangat nak kerja", Fahmi berseloroh, "Lahh, kenapa? Rin nak beli apa?", Zaharah duduk bersama mereka ditepi kolam ikan mewah itu, "Brooom, broomm!", Fahrin menggayakannya, "Ahh, motor? Suruhlah abah beli", Zaharah mencuit pipi mulus Fahrin, "Tak de! Motor abah tak nak bagi, Rin... bahaya tahu tak? Kalau nak ayah beli kereta, macam abang Fahmi kamu, nak?", "Alooo, Rin nak belajar berdikari lah umi, abah, please!!~", Fahrin menayangkan wajah comelnya, "Fine..., nanti abah tanyakan, okey?", "Yay!!", Fahrin memeluk abahnya itu.

****

"Ini bilik kau, aku nak kau kemas rumah aku ni, jangan sentuh barang aku, mahal! Satu lagi, aku nak sarapan, makanan tengah hari, makan malam, supper, semuanya siap sebelum aku balik, faham?!", Ilham memandang Fahrin tajam, "Ye, ye, aku faham lah!", Fahrin membentak, "Hey aku bos kau! Panggil aku Bos, faham?!", Ilham mencucuk pipi gebu Fahrin, "Ish, tak de masa aku!", Fahrin menepis,...

****

"Ish, jauhnya alamat ni!", Fahrin mengeluh melihat alamat di tangannya, "Hehe, minta tolong ye Rin? Akak sibuk nak siapkan gubahan bunga ni", Farah tersengih bersalah, Fahrin tersenyum manis, "Tak pe lah kak, dah memang kerja Rin", Fahrin memasukkan bunga mawar itu didalam bakul basikalnya itu, "Terima kasih dik!", Farah melambai, "Sama sama!", Fahrin menjerit sambil mengayuh basikal ke alamat yang sedikit jauh dari situ, demi motor dia sanggup!

****

"Aku... aku, saya sayang awak... saya suka kat awak...", Ilham memandang Fahrin dalam, "Bos?, are you okay?", Fahrin tersengih, "Bos, mabuk ke?", Fahrin mrncubit wajah maskulin Ilham, "Rin..., saya tak berguraulah, saya sayang awak sangat sangat", Ilham mencium tangan Fahrin, "Errm, kejap, biar saya fikir ... nak ke tak nak ek?", Fahrin membuat wajah keliru, "Awak!", Ilham membentak, "Hahaha, okey, your love is accepted, love you too", Fahrin mencium pipi Ilham, Ilham memeluk Fahrin erat dan mencium lehernya, "Aip! Jangan, tak mo nakal nakal malam ni, saya nak kemas rumah", Fahrin kembali memegang penyapu, Ilham menangkap Fahrin,dan mendukungnya, "Hey, nak pergi mana ni?", Fahrin meronta, "Sayang ...., jom, honeymoon", Ilham mengenyit matanya, Fahrin tergelak besar.

Apa yang akan terjadi pada pasangan mereng ini? Seorang ganas, seorang lagi ceria tak bertempat, apa pengakhirannya? Tunggu! :3

No comments:

Post a Comment