Saturday 20 September 2014

Japan, Korea and Me! :3

Assalammualaikum! :3

Jepun?! Korea?! Siapa yang tak kenalkan? Dua buah negara Asia Timur yang paling ramai jejaka tampan, hah?! Haha. Aku pernah ke dua buah negara ni, actually, aku takkan bandingkan Malaysia negara tercinta ni dengan dua buah kuasa Asia ni T.T memang menangis aku nanti! Contohnya kat U hari tu, aku bergaduh dengan pensyarah pasal isu Korsel dengan Koruta, -.- pensyarah tu mamat Kpop. Aku cuma cakap Korea Utara ada hak dalam mempertahankan maruah negara mereka dari dipijak Amerika, yang dia melenting kenapa? -.- Whatever! Yang jadahnya kau tanya pasal politik dalam kelas MT buat apa? -.-

Forget about him! He's not cute at all xD

So! Entry kali ni adalah pasal LELAKI di ketiga tiga buah negara berdasarkan pengalaman aku semasa ke Jepun dan Korea tahun lepas, atas nama PENDIDIKAN ofkos! Takda makna aku nak bedah2 muka aq -.-

So, we gonna start with the Japanese!

JEPUN

Baiklah, lelaki Jepun sangat setia! Dan korang kena terima -.- kawan sebilik aku kt sana dulu pernah cerita, dia pun PLU juga xD aku tahu sebab ternampak banyak komik Yaoi ( Gay anime) dalam bilik dia :3 Ceritanya begini :

Dia ada satu kawan bernama Hiro, (typical Japanese name -.-) Hiro ni suka berkepit dengan dia dan kadang kadang dia rimas, suatu hari waktu diorang dalam kelas dia cakap kat Hiro supaya pergi mati, dan korang nak tau apa jadi? Hiro memang nak bunuh diri -.- Aku tanya Hiro, gelak besar mamat tu, dia angguk sambil cubit pipi kawan aku tu :3 sweet sangat! Dua dua comel :3 waktu tu aku teringatkan abang Naz.. :( sebab waktu tu x declare lagi! :P

Dan apa yang lawak pasal diorang ni, diorang memang macam suami isteri, tak boleh berpisah, typical PLU adalah apabila anda dah dapat 'barang' tu, anda akan pergi dan berambos -.- but not Hiro... dia sayangkan kawan aku gila barbie! *muka beria* dan satu lagi lelaki Jepun ni prihatin! :)

Waktu tu aku baru balik dari kedai runcit, menangisi 1000 Yen (RM50.5) yang aku belanjakan hanya untuk ayam kecil tak berisi ni T.T tiba tiba pula ada anjing -.- Lol! Memang hidup aku malang kat Jepun tu! Tiba tiba datang UltraHandsomeMan xD dia datang dekat aku dan tanya aku adakah aku okey? Aku angguk saja, sebab aku tak pandai cakap Jepun tapi aku faham, lepastu dia tanya rumah aku kat mana? Dia nak hantarkan, aku pun pimpin tangan dia ke rumah sewa aku waktu kat Osaka tu, waktu aku sampai tu Hiro dengan kawan aku gelak gelak je, "Why?", aku hairan, "Only 3 days in Japan and you now have a boyfriend!", Hiro ketawa besar, "I just met this gentleman, I met him at groceris shop lah!", *terkeluar jugak lah tu xD*, "You can speak in English?", mamat hensem tu tanya aku, aku angguk perlahan, "Haha, silly! Nevermind, you're safe now, my name is Ryu, anantawa? (Awak pula?)", "My name is Aim...", merah kot muka aku! Gila kau! Mamat Jepun hensem tengah pegang tangan kau! *kalau oppa aku ade ni mati aq -.-* "Oh, nice to meet you, got to go, my girlfriend is waiting for me, bye dude!", dia lepaskan tangan aku dan berlalu pergi, aku rasa nak menangis macam putus cinta T.T Mamat dua ekor tu dah gelak macam setan bila dengar "GIRLFRIEND" tu... Tapi aku pun taknak mamat Jepun :P

KOREA

Hahaha! Akhirnya! Aku ingat lagi waktu aku first pergi Busan ya Allah! Jakun ya amat! Hahaha xD Tapi sekejap je aku duduk situ... lepastu rombongan kami pergi ke Seoul pulak -.- Memang cantik tapi satu je aku tak suka pasal Korsel ni -.- xsenonoh langsung! Kalau kat Jepun, wanita dia masih menjaga adab, kat sini, budaya Barat mmg terselah, poster kpop bersepah -.- please! I hate kpop! Aku cuma suka mamat korea je xD Sebenarnya, jangan tertipu dengan Running Men dan sebagainya tu! Memang artis dia hensem n comel sbb bedah bedah -.- sebenarnya... ermm... nak hina ciptaan Allah.. korang faham2 lah sendiri xD

Lelaki Korea ni... entah! No comment! Xde perasaan! Xromantik langsung! Menyampah! Malas! -.- suka makan mknn segera! Hello~ xbaik tau x? -.-  tu je laporan Choi Jin Ho dari Korea Selatan! Annyeong higaseyo~

MALAYA aka MALAYSIA

T.T akhirnya! Malaysia! Muah muah muah muah! Hahaha xD

Okey, lelaki Malaysia ni banyak jenis -.- hehehe, so aku akan bahagikan kategori dan sedikit penerangan dan sedikit cerita :3

1. Berlagak, kerek, kalau orang JB panggil act lebih!

Angkuh tak bertempat -.-

Ceritanya begini :

Baru semalam! Aku dengan oppa pergi makan kat warung burger ni, *SAY NO TO BLOODY HELL ISRAHELL PRODUCT! SAY NO TO MCD!!* "Sayang... abang nak sos cili boleh tak? Tolong mintakkan..", dengan wajah kittynya -.- "Jap...", aku pun bangunlah nak pergi ambil, "Bang, Sos cili sikit", "Kau tak nampak ke aku sibuk?! Ambillah sendiri!', aku pun apa lagi, pantang anak Melayu dicabar, "Fuck off you pathetic typical orang tua", terus aku belah, aku tarik oppa aku, dy letak duit 50 ringgit atas meja tu -.- serius menyampah! Cakap elok2 xboleh ke bang?

2. Suka curang -.-

Jangan cakap PLU lah dik! Lu orang pun same nye atoi pung! -.-

Kisahnya begini :
Dulu waktu form 5.. hah! Form 5 tau x??!! Kawan aq ni kapel dengan seorang mamat tu... kawan aq ni girl lah :3 so... bercinta bagai nak rak, kehulu hilir, tgk wayanglah apalah, rabe rabe, comolot, romen2... opps! Sensitif -.- pastu... putus sbb dy nampak jantan tu comolot ngan lelaki! Haha xD bangang betul skolah aq tu -.- harap je elit~

3. Sweet

Bukan jahat je lelaki Melayu ni.. ade je baik :3 contohnya Oppa aku! ;D

Ceritanya macam ni :

Aku : Oppa... Aim laparlah...
Oppa : Hah? Sayang nak makan ape?  Abang masak ya?
Aku : Eh... takyahlah.. susah kan abang je.. :(
Oppa : Mana ada.. untuk Aim.. semua boleh...
Aku : Hahaha.. betul ni?!
Oppa : Betul sayang~
Aku : # cair Nak makan... abang...
Oppa : o.O janganlah! Abang nk tidur ni! Esok ada kelas~
Aku : Take it or leave it ;)
Oppa : #buka baju n other is history xD

4. Jeles yg sweet! :3

Eleh~ korang punya BF mesti ade jeles kadang2 kan? Kan? Kan?

Ceritanya begini :
Aku tak tahulah kenapa lelaki minat betul kat aku -.- aku ni taklah lembut mcm jelly perisa strawberry tu.. pakai pun macam lelaki lain, kadang kadang je pakai baju fit -.- tupun sebab dipaksa seseorang tu~ (#mohon terasa) Adalah budak Indo ni, study same ngan aq.. nama dia Farez.. tinggi orangnya.. comel! (#xsecomel oppa)..., so kitorang kawanlah~ nak dijadikan takdir Allah SWT , oppa aq dtg ambik, skali dy nampak aq ngan Farez keluar same2, maka drama dibawah pun terjadi -.- :

Oppa : Siapa tu?
Aku : Hah? Mana?
Oppa : Yang jalan sekali dengan awak tu? (kalau syg aku ni marah, terus dy panggil aku 'awak' xD)
Aku : Haha, nama dia Farez, kenapa?
Oppa : Ada apa awak dengan dia?
Aku : Tak ada apa... #sedih
Oppa : Ermm.. naik..

Terus dia bawa kereta tu, dingin je.. tak pedulikan aku :'( sampai je rumah...

Aku : Abang... abang marah kat Aim ke?

Oppa : *diam je, terus belah masuk bilik*

Aku : Abang.... *dh start nangis* Aim tak ada apa2 dgn dylah.. Aim cintakan abang je.. Abang...

Aku pun kejarlah, pegang tangan dia erat,

Aku : Sampai hati abang kan... Sampai hati abang tuduh Aim macam tu... kalau abang dah tak sayang Aim... bgtau je lah...

Oppa : *cium aq kuat2* Shh... abang mintak maaf Aim... abang tak suke sayang abang jalan dengan orang lain... abang jeleslah... *dia mengesat air mata aku ..*

Aku : Janganlah buat Aim macam ni... Aim tak suka abang tak cakap dengan Aim.. Aim sakit hati lah... *peluk dy kuat2*

Oppa : Maafkan abang sayang... lepas ni abang tak buat lagi... Mianada...

Aku : Gwaenchanayo... Joesong hamnida oppa... joesong haeyo... *menangis*

Oppa : Shhh... dah.. tak comel dah Aim nangis! Dah... shh.. abang salah.. abang salah... Aim tak salah pun... Aim pukullah abang... Aim denda lah abang...

Aku : *kesat air mata, suara serak gila* Nak abang nyanyi!

Oppa : Hah? Okey... meh!

Terus dia dukung aku masuk bilik xD tak jadi apa2 pun -.- sebab waktu tu time Isyak kot! Gila ka ko??! Dengan tak mandi! Tak semayang! Oppa dah membebel bila dy kejut aq soh sembayang tapi aq x bangun, last2 dia dukung aq masuk bilik air.. suruh ambil wudhu pastu sembahyang.. lol -.- mcm akak aq xD

So! Nak dengar juga pendapat korang! Siapa pilihan korang? Korea? Japan? Or Malaysia?

Bangla ker.. Myanmar ke... Indo ke.. haha xD xnak ke~

Plz leave your respond ;)

#Selamat mengundi!
#Pray4MH17

cuma nak cakap! Majulah Jejaka untuk negara! T.T

#GoodLuck4myFriend #incheon17thAsianGames
#nakHoneymoonKat incheon lah xD

Okey da -.-

11 comments:

  1. i cannot brain your relay...haha..too much spoiled n drama..haha...

    ReplyDelete
  2. Dont brain it... enjoy.. and spellbounded by it xD biarlah! Aq kan kanak2 milo.. mmg memerlukan belaian manja Oppa xD

    ReplyDelete
  3. kanak kanak la sangat...eww...hahahaha

    ReplyDelete
  4. Kalau kau jumpe aq mesti kau tarik blk kata2 nista kau -.-

    ReplyDelete
  5. I'm a fujoshi (I think you know this term) so I pick Japanese...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haha. Of coz I know that word. Japanese? Seriously? Hahaha. I choose Malay xD

      Delete
  6. All man is same...huhuhu pathetic world...apa leh wat..

    ReplyDelete
  7. Hahaha. You're totally wrong. I know someone that are different :)

    ReplyDelete
  8. Cinta ngan melayu sakit wei!!!!!hahaha😂

    ReplyDelete
  9. camne bleh dapat boyfriend :3

    ReplyDelete